Čo si zobrať na prvú hodinu jogy?

Akákoľvek prvá návšteva, či už je to úplne prvý deň v práci, nový workshop, kurz, či iná lekcia v nás môže vyvolávať mierny stres. Ako to nájdem? Stihnem tam prísť včas? Čo si mám so sebou zobrať?

Pripravenosť je základ úspechu, preto sme vám sem zhrnuli pár tipov, aby sme trošku uľahčili váš začiatok.

Každý kurz jogy je v niečom iný. Okrem toho, že je veľa druhov jogy, tak sa jednotlivé lekcie odlišujú aj podľa štúdia, v ktorom je vyučovaná alebo podľa lektora, ktorý ju vedie. No nemusíte sa ničoho obávať, určite vás lektorka z kurzu nevyhodí, ak nebude niečo úplne podľa jej predstáv.  Skúste čo najviac zistiť z ich internetovej stránky alebo od niekoho, kto už kurz absolvoval.

 

Jogamatka

(podložka na cvičenie)

Veľa štúdií má k dispozícií pre svojich návštevníkov na zapožičanie jogamatky. Je to praktické, ak idete na jogu rovno z práce, zo školy alebo z iného miesta, na ktorom by vám prenášanie jogamatky zavadzalo. Avšak je tiež niekoľko joga štúdií, kde túto možnosť nemajú, preto sa pred prvou návštevou informujte na ich stránke alebo telefonicky, či je nutné si takúto podložku doniesť.

Jogamatka vám môže ovplyvniť pocity pri cvičení, pretože od nej závisí pohodlie počas celej lekcie. Nemožno sa čudovať, že veľa jogínov investuje do kvalitnej jogamatky ktorá je dostatočné pevná, nekĺzavá, ale aj akurát mäkká a je im príjemná na dotyk. Tiež si vždy môžu byť istí jej čistotou. Preto odporúčame aj vám, aby ste si jogamatku kúpili a nosili na cvičenie. Okrem toho, kvalitnú jogamatku určite využijete aj doma, pri rannej joge, strečingu či meditácii

Keď sa rozhodneš pre kúpu, garantujeme, že si nebudeš vedieť vybrať. Toľko krásnych farieb! Možno Ti už aj napadlo, že jogamatka sa najlepšie prenáša na pleci v obale. Nemusíš ju držať v ruke, takže nezavadzia a v obale nájdeš miesto aj na pár drobností. Obalov je množstvo typov. Delia sa podľa výrobných materiálov, strihov či farieb, s nápismi alebo bez. Usilovne pracujeme na tom, aby sme Ti aj na my v Yoginess mohli čoskoro ponúknuť obaly na jogamatky. To však pre nás znamená veľa testovania a skúšania a samozrejme maľovania a kreslenia. No za chvíľu budeme umenie nosiť aj na pleciach :).

 

Čo na seba?

Kľúčové je, na akú jogu idete. Ak idete na relaxačnú jogu, kde sa nezapotíte a máte ju kúsok od domu, tak môžete v pohodlnom oblečení vybehnúť rovno z bytu a odľahčiť váhu tašky. No aj tak si radšej zoberte na seba nejakú mikinu, či sveter cez plecia na cestu naspäť, ak vás joga rozohreje a vonku už bude chladnejšie.
leginy

 

Legíny

Ženy cvičia jogu najradšej v legínach, niektoré zvyknú cvičiť v širokých nohaviciach, no tie môžu niekedy zavadzať.

Ak siahnete po tých našich, určite neoľutujete :)) Budú pre vás ako druhá koža. Pozrite si celú ponuku našich legínok —> tu

 


podprsenka

Podprsenka

Dôležité je vybrať si dobrú podprsenku, určite športovú, ktorej ramienka nebudú počas cvičenia padať, ani vás nebudú tlačiť kostice. Na trhu môžeme nájsť veľa krásnych podprseniek, ktoré na chrbte vytvoria zaujímavé obrazce. Podprsenka sa dá krásne zladiť s legínami, pretože keď je na šport pekné oblečenie, tak aj motivácia je väčšia :).

 

 

Tričko alebo tielko

Niektoré jogínky cvičia len v športovej podprsenke, no ak idete na lekciu prvý krát, radšej si zoberte aj tričko, keďže neviete odhadnúť, či bude v miestnosti teplo alebo chladnejšie (v prípade hot jogy, si môžete byť isté, že tam teplo bude, takže pokojne stačí len podprsenka). Pokojnejšiu jogu môžete cvičiť aj v bavlnenom tričku, ak sa však plánujete zapotiť, odporúčame použiť tričko z funkčnej látky, aby sa nestalo, že vás bavlnené tričko bude príliš chladiť. Dĺžku rukávov  už necháme na vás, odporúčame však obtiahnuté tričko, prípadne také, ktoré sa dá zastrčiť za legíny, aby sa nevyzliekalo pri pozíciách v predklone.

 

Tenisky na jogu?stucna

Joga by sa mala cvičiť bosá, čiže ,,v spojení so zemou”. Bosé nohy sa tiež menej kĺžu. Avšak od podlahy ide často zima a niekedy nepomôže ani jogamatka, preto veľa jogínov používa tzv. štucne, ktoré majú otvor na prsty, niekedy aj na pätu, ale zvyšok chodidla prekrývajú, čiže ich zahrievajú. No určite vám na prvej hodine budú vyhovovať aj ponožky. V teniskách sa joga cvičiť nezvykne, takže to výborne ušetrí miesto v taške.

 

Potreby na sprchovanie

Tiež závisí od toho, či sa počas lekcie zapotíte. Veľa joga centier má k dispozícii sprchy, preto si so sebou môžete priniesť uterák, šľapky, sprchový gél, telové mlieko a všetko ostatné, čo potrebujete na to, aby ste sa po cvičení cítili čo najlepšie.

voda

 

Voda

 

Minimálne hodinu pred jogou sa neodporúča piť a asi dve hodiny pred ňou jesť. No zoberte si pre istotu so sebou fľašku s vodou, ak by ste počas jogy vysmädli, môžete tekutiny rýchlo doplniť.

 

Čo s vlasmi?

Na to, aby si sa cítili pohodlne, má vplyv aj vhodný výber účesu. Keďže sa veľa pozícií cvičí ležmo na chrbte, klasický chvost vám môže prekážať. Ak máte dlhšie vlasy, odporúčame ich zapliesť do vrkoča, prípadne chvost vyčesať úplne hore, či do drdolu a stiahnuť pevnou gumkou, aby počas cvičenia neskĺzol. Ak máte chuť trošku experimentovať, kliknite na náš článok o účesoch na jogu. 

Či už budete na svoju prvú hodinu jogy dokonale pripravený alebo nie, veríme, že sa donej zamilujete tak ako my :).

Držíme palce.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *